Markedsføring i sosiale medier

Mange muligheter

Sosiale medier gir en unik mulighet for å kommunisere med målgruppen. For å oppnå suksess er det viktig å forstå samspillet mellom eget innhold, målgruppens interesser og dialogen på nett. Moderne kommunikasjon og markedsføring i sosiale medier handler om å være aktivt lyttende og å kunne reagere relevant og presist i de kanaler som best egner seg i forhold til kunder og bestemte målgrupper.

Kurs for deg som ønsker å lære litt mer om markedsføring i sosiale medier, enten du vil ha litt mer kunnskap i ryggen når du søker jobber eller om du skal drive ditt eget firma.

Skal du ha en Facebook-side? En Linkedin-side? Være på Snapchat? Gjøre noe på Instagram? Og i så fall hvorfor?

Tema

  • Hva skal til for å lykkes i sosiale medier
  • Hva kan du gjøre for å bli synlig digitalt?
  • Hvordan bør de ulike kanalene brukes i markedsføringen?
  • Instagramog emneknagger
  • Sponsing og innholdsmarkedsføring
  • Snapchatvs Instagram
  • Facebooksider, grupper og arrangementer

 

Kursinstruktør: Hallfridur Johannsdottir – Hadda

Hallfridur (som til daglig kaller seg Hadda) jobber som prosjektleder digital strategi hos SMFB Engine hvor hun jobber med analyse, strategi og valg av markedskanaler for B2B og B2C, samt kundeoppfølging og kommunikasjon. Hun har lang fartstid fra NITO som nettredaktør og sosiale medier-ansvarlig med fokus på markedsføring og profilering på Linkedin. Hun har teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik, og er sertifisert digital markedsfører. Hun er også en engasjert og populær foredragsholder og kursleder.

VELKOMMEN!
KURSET STARTER KL. 10.00. KAFFE FRA KL. 09.00